أخبار عاجلة

الرئيسية 10 jalla nyheter 10 قوانين جديدة يطرحها رئيس الوزراء السويدي ستيفان لوفين Stefan Löfven بشأن اللاجئين
قوانين جديدة يطرحها رئيس الوزراء السويدي ستيفان لوفين Stefan Löfven بشأن اللاجئين

قوانين جديدة يطرحها رئيس الوزراء السويدي ستيفان لوفين Stefan Löfven بشأن اللاجئين

Ingen kan tveka på Sveriges vilja att ta ansvar för människor som flyr från krig och konflikt. Bara under de två senaste månaderna har vi tagit emot 80 000 asylsökande. Det är mest i hela EU.

Mottagningssystemet är ansträngt till sin fulla kapacitet och personalen går på knäna. Vi vill därför under en period minska antalet asylsökande som kommer till Sverige. Lagen ska tillfälligt anpassas till miniminivån i EU i syfte att fler ska välja att söka asyl i andra länder.

EU:s medlemsländer kan hantera flyktingkrisen tillsammans men Sverige kan inte göra det ensamt.

Samtidigt måste alla även i fortsättningen anstränga sig för att de människor som har kommit till vårt land får ett värdigt mottagande. De människor som kommit till Sverige från krig och förföljelse ska få möjlighet att bidra, göra rätt för sig och leva ett bra liv i trygghet.

لا يمكن لأحد أن يتردد على استعداد السويد ل تحمل المسؤولية عن الهاربين من الحرب والصراع. فقط في الشهرين الماضيين ، تلقينا 80000 طالبي اللجوء. هذا هو الأكثر في الاتحاد الأوروبي كله . و توترت نظام استقبال بكامل طاقتها والموظفين على ركبتيها .

لذلك نريد فترة تقلل من عدد طالبي اللجوء القادمين إلى السويد .

ينبغي تعديل القانون مؤقتا إلى الحد الأدنى في الاتحاد الأوروبي حتى أكثر الناس سوف تختار ل طلب اللجوء في بلدان أخرى . يمكن للدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي التعامل مع أزمة اللاجئين معا، ولكن السويد لا تستطيع أن تفعل ذلك وحدها . في الوقت نفسه ، عن الاستمرار في بذل الجهود من اجل الناس الذين يأتون إلى بلدنا حفل استقبال كريمة .

الناس الذين يأتون إلى السويد من الحرب والاضطهاد ينبغي أن تكون قادرة على المساهمة ، على أن تفعل الشيء الصحيح و يعيش حياة جيدة في مجال السلامة .

عن root